FOTO LENGKAP Enggan tanggung malu, pelajar tikam perut bayinya sehingga usus terburai


BERITA GOOGLE - Seorang bayi perempuan yang baru saja dilahirkan ditemui dalam keadaan cedera parah di depan pintu bilik mandi, dipercayai cuba dibunuh oleh ibunya sendiri, lapor Warta Ekspres.

Dalam kejadian pada Sabtu 28 Oktober lalu, Fitrianti Wibowo, 20, seorang pelajar perguruan di Universiti Muhammadiyah Purwokerto (UMP), didakwa cuba membunuh darah dagingnya sendiri dengan sebilah gunting sebaik saja bayi itu dilahirkan di rumah tumpangan.

Difahamkan, bayi itu adalah hasil hubungannya bersama teman lelaki.

Oleh kerana tidak mahu menanggung malu dan ingin menyembunyikan kelahiran bayi itu, Fitrianti mengambil keputusan untuk membunuhnya dengan menikam mangsa menggunakan gunting di bahagian tepi perut sehingga terkeluar usus, selain punggung dan dada mangsa dicakar dengan kuku.

Bagaimanapun tindakan Fitrianti terbongkar apabila salah seorang jirannya, Dian, terdengar suara tangisan mangsa sekitar jam 12.15 pagi yang datang dari rumah Fitriani.

Menurut penjaga rumah tumpangan itu, Pujiati berkata, ketika kejadian dia dan suaminya sedang tidur sebelum didatangi oleh Dian yang mengadu terdengar suara tangisan bayi di rumah Fitrianti.

Bertindak di atas aduan itu, Pujiati dan suami terus pergi ke rumah Fitrianti untuk memeriksa dan terkejut apabila mendapati bayi perempuan yang baru dilahirkan cedera parah.


"Saya ketuk dan suami membuka pintu. Saya, suami dan beberapa penghuni yang lain masuk dan terkejut apabila mendapati sekujur tubuh kecil berada di depan bilik mandi dalam keadaan berdarah, sementara ibunya berada di dalam bilik mandi," katanya.







Bimbang melihat keadaan bayi dan ibunya, pasangan itu kemudian membawa dua beranak itu ke pusat perubatan sebelum membuat laporan polis di balai.

Mangsa kini dibawah jagaan pihak Hospital Umum Magoro Soekarjo dan akan dirawat kerana mengalami luka yang serius di bahagian pinggang sehingga ususnya terburai, selain punggungnya cedera dicakar oleh ibunya.


BeritaGoogle.com - Situs Berita Hari Ini Indonesia, Indeks berita terbaru hari ini dari peristiwa, Kecelakaan, kriminal, hukum, berita unik, Politik, dan liputan khusus di Indonesia dan Gosip Artis


Bantuan Anda, Berita Heboh, Berita International, Berita Terkini, Berita Unik, Cerita Cinta, Cerita Lucu, Cerita Mengharukan, Entertainment, Film Cinta, Film Lucu, Film Mengharukan, Handphone, Kesehatan, Kuliner, Orang Hilang, Penipuan, Sejarah, Slider, Sports, Tionghoa, Video, Zodiak
Labels: Berita Terkini, Slider

Thanks for reading FOTO LENGKAP Enggan tanggung malu, pelajar tikam perut bayinya sehingga usus terburai. Please share...!

Sports

S

Sejarah

Kesehatan

Histats.com © 2005-2014 Privacy Policy - Terms
Back To Top